Holstebro

Ungt, globalt it-firma bygger nyt luksus-hovedsæde i Holstebro

Indehaverne af Creative Force. Fra venstre: Thomas Kragelund, Thomas Green og Tejs Rasmussen. Foto: Holstebro Pressen

Software-virksomheden Creative Force har i dag langt de fleste medarbejdere placeret ude omkring i verden, men vil nu virksomheden udvide staben i Holstebro betydeligt. Derfor er man gået i gang med at bygge et nyt hovedsæde i international standard.

Hamburg, Amsterdam, London, New York, Montreal og mange flere store byer. Software-virksomheden Creative Force mange af sine medarbejdere placeret tæt på kunderne rundt om i verden. Men nu skal hovedsædet i Holstebro styrkes. Her skal der ansættes yderligere cirka 50 medarbejdere ud over de nuværende otte. De nye skal blandt andet tiltrækkes af, at de kan få en lækker arbejdsplads. Det fremgår af en pressemeddelelse udsendt tidligere på ugen.

Creative Force rykker næste forår og sommer ind i en ny 1.500 kvadratmeter stor bygning ved erhvervsparken Nupark i Holstebro. Det nye domicil opføres i høj kvalitet og international standard med blandt andet en kantine, der tangerer restaurant. Det er ejendomsudviklingsfirmaet Krabbe A/S fra Holstebro, der opfører byggeriet, der får Creative Force som eneste lejer.

Det 1.500 kvadratmeter store hovedsæde bygges og indrettes efter alle kunstens regler i henhold til internationale standarder. Visualisering: Krabbe A/S

Rødder i Holstebro

It-firmaet har kun ét år på bagen som selvstændig virksomhed. Creative Force har udviklet et processtyringsværktøj til produktion af indhold til e-handel. To af ejerne stødte på behovet, da de var medejere af it-firmaet Pixelz, der bearbejder produktbilleder, og som også har haft sin start i Holstebro.

I dag er Pixelz solgt til en svensk kapitalfond, og i forbindelse med den handel fik Thomas Kragelund og Tejs Rasmussen en aftale om at trække Creative Force ud og satse 100 procent på det firma. Senere er revisor Thomas Green trådt til som medejer og økonomidirektør.

Pixelz og Creative Force er i dag tætte samarbejdspartnere og leverer mange kunder til hinanden. De har også begge en stor stab af udviklere og andet personale i Hanoi i Vietnam.

Creative Force har foreløbig kun én dansk kunde, men det er til gengæld en af de helt store, nemlig Bestsellerkoncernen. Ude i verden benytter en række meget store koncerner sig af it-platformen.

Bedst mod vest

Creative Force har også et par medarbejdere ansat i København, men det har aldrig været på tale at rykke hovedsædet væk fra Vestjylland, lyder det.

– Hvis vi skulle bo et andet sted, så ville det være mere oplagt med London eller New York end København. Men vi har vores netværk her i Holstebro, og vi tror, at vi med de nye faciliteter kan tiltrække højtuddannede medarbejdere inden for software, design, markedsføring, HR og administration, siger Thomas Kragelund.

Det nye hovedsæde kommer til at ligge bogstaveligt talt for enden af motorvejen i Holstebro. Det er tanken, at medarbejderne skal være medejere af Creative Force – igen for at tiltrække og holde på dygtigste.

Forventningen er, at man kan rykke ind i det nye hovedsæde i løbet af foråret og sommeren 2023.

Tejs Rasmussen, Thomas Kragelund og Thomas Green inspicerer byggeriet og ser på tegninger sammen med Kristian Krabbe (th) fra Krabbe AS. Foto: Holstebro Pressen

Kommentarer